Byebyesong

När jag vaknade imorse och tog över en halvtimme att ta mig ur sängen hade jag väl aldrig gissat att det till slut skulle bli en så bra måndag. Jag var supertrött mellan klasserna idag, men jag lyckades ändå ta mig igenom min favoritbalett, en flexklass och sen Calens contemporary och det gick faktiskt helt okej. Dock märker jag att kroppen skriker lite efter en vila, det ska bli skönt att vila någon vecka från träning när jag kommer hem. Det var fruktansvärt sorgligt att ta Calens sista contemporary klass här dock, usch blev alldeles känslosam. Jag antar att det är nu det börjar. Känns som att det kommer bli mycket gråtande från min sida den närmsta veckan. Än så länge håller jag inne dock.

Efter dagens klasser tog sig hur som helst jag, Eesha och Mia oss ut till Bushwick, området som Mia bor i, för att äta god och billig mexikansk mat. Efter det tog vi en promenad hem till henne och satte oss på hennes rooftop lagom till solnedgången. Jag kan inte förstå att jag inte hade min kamera idag, men å andra sidan var det väl för att kvällen var så spontan och oplanerad kanske. Det är också då kvällar blir som bäst antar jag. För vad kan bli bättre än utsikt över Manhattans skyline, en gitarr, rött vin, choklad, Ben&Jerrys och härliga vänner? Jo, vad som kunde göra det hela ännu mer perfekt var att vi satte oss och började improvisera ihop en byebye-Lena-song och på vägen hem stannade jag och Eesha till på vår lokala Moe´s för en drink. Allt detta självklart i dagens mjukisar från klass. Vi dansare är rätt äckliga av oss helt enkelt.
Nu skriker sängen på mig.
Puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0