Resfeber, klump i magen och ångest. Men livet är egentligen ganska underbart

Det är söndag, jag är trött efter två kvällar i rad med festande. Det är bara 2 dagar kvar i denna stad och jag har en klump i magen. Det är konstigt hur allting alltid känns så jobbigt för mig när det börjar närma sig att jag ska resa, oavsätt om det är bort eller hem. Nu kommer ångesten över pengarna som är spenderade, ångesten över att jag kommer sakna alla jag träffat här, ångesten över att jag ska tillbaka till kassan på ICA, ångest över att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med mitt liv, och återigen ångest över pengar - jag kommer få leva så fruktansvärt snålt nu ett bra tag. Det som är intressant med all denna ångest är att jag är fullt medveten om att jag egentligen tycker det ska bli roligt att komma hem, för jag har ju saknat mina nära och kära hur mycket som helst! Dessutom tycker jag inte alls att det är så farligt att gå tillbaka till ICA, för det betyder ju att jag snart kommer få pengar, och som sagt är det ju tyvärr pengar som orsakar väldigt mycket ångest i mitt liv. Det är fruktansvärt tragiskt egentligen. Hur gör man för att slippa den ångesten? Jag vägrar tro att jag måste bli rik för att slippa den? Man kanske bara vänjer sig, vad vet jag?

Bristen på bilder den senaste tiden handlar om att jag inte hittar min sladd så jag kan överföra bilder från kameran. Men jag hoppas på att hitta den nu när jag ska packa allt.
Ikväll väntar en middag på Madiba, en sydafrikansk restaurang i vårt område, tillsammans med Tove och Matt, innan dess ska jag ta tag i disken och börja packa lite smått. Imorgon ska jag ta mig till skolan för att få mitt diplom, packa klart och sedan är det Max Brenner Chocolate Restaurang på kvällskvisten. Sen kommer det hux flux vara onsdag och då kommer jag redan ha suttit på en lång flygresa över atlanten och jag kommer äntligen få sova i min egna sköna säng.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ska bli jätteroligt att ses - och alla kommer att vilja bjuda dig på middag etc för att vi har saknat dig så mycket så länge, så det kommer inte att gå åt några pengar här hemma ;-)

2010-04-26 @ 09:42:22
Postat av: Viktor

Var är bilderna på friendshuset? :O

2010-04-26 @ 20:24:30
Postat av: Lena

Bilderna är i min kamera, du ska få se så fort sladden är återfunnen :)



Vem är denna anonyma människa som ska bjuda mig på middag? :D

2010-04-27 @ 00:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0