100 dollar shoes

Jag gjorde en budget igår morse och sen bröt jag den rätt hårt ett par timmar senare. Men men, det var det värt tror jag. Får helt enkelt prioritera om, inget mer med det. Och lugn, mina omprioriteringar innebär inte att jag kommer svälta.

Helgen har varit en bra helg. Fredagskvällen åt vi äntligen på Eeshas favorit kinamat-ställe och sen åkte vi hem och tittade på en romantisk komedi och åt glass. Jag är ledsen att göra alla Lakto-Lena-fans besvikna men jag tror faktiskt inte jag är lakto, det är någonting annat som är knas med min mage. För det enda negativa som händer med min mage när jag äter glass är att den antagligen kommer bli större i längden. Hur som helst, jag är glad att jag kan äta glass, det är det viktigaste!

Igår dansade jag för Barber, hon är en av dem lärare jag kommer sakna mest. Efter det tog jag och Bella en shoppingtur där jag som sagt spenderade alldeles för mycket pengar. Efter mycket om och men spenderades kvällen på Bleecker St Bar och sen på en klubb som jag inte ens vet namnet på. En tjej från skolan kände en promoter som fixade in oss gratis, satte oss vid ett bord, gav mig sitt visitkort och hälde sprit i munnen på oss. Lite senare hamnar samma spritflaska i min hand och ville man dansa fick man göra det i soffan vi satt i. Mycket underligt sätt att festa på, inte riktigt min grej, jag tyckte det hela kändes som en konstigt och ganska äckligt spel. Tänk stureplan, men egentligen är det inte många som har pengar på riktigt och folk betedde sig allmänt ännu äckligare. Är du tjej i NY, är smal och ser okej ut, har klackar och en klänning på dig, känner rätt personer och tycker om att dricka ren sprit - då kan man tydligen festa som en galning och dessutom helt gratis. Låter kanske asballt i vissa människors öron, och jag skulle säkert kunna ha kul på ett sånt ställe jag med, men igår kände jag mig återigen nästan gammal. Som tur var hade vi trevlig på baren innan och på väg överallt i våra 4 olika taxi-bilar fick jag mig ett par skratt så kvällen måste nog ändå klassas som rätt lyckad.

Så, vad tycks om skorna som gjorde mig fattig?





Kommentarer
Postat av: Lotta

SNYGGGA LENA :D WOOOOOOOOHOOOOOOO

2010-04-18 @ 23:43:03
Postat av: Annika

väldigt snygga!

2010-04-19 @ 16:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0