Brooklyn we go hard

Yes people, nu bor jag i Brooklyn och kommer göra det under dom närmsta tre månaderna. Det är ett jättemysigt område nära Fort Green Park om det säger någon någonting. Vi hittade lägenheten på svenska kyrkans hemsida, så det är en svensk kvinna (Tove) och hennes festman (Matt) som äger huset vi bor i. Dom har precis köpt detta stora fina hus på 4 våningar och jag, Bella och en annan tjej som vi träffat genom skolan hyr nedersta våningen med två sovrum, två badrum och ett litet kök/vardagsrum. Det är riktigt fräscht och nice faktiskt, inget råtthål som vi trodde att vi skulle få bo i. Så för er som funderar på att åka hit; svenska kyrkans hemsida är ett grymt bra tips när det gäller boende!

Nu har jag gått en första orientation week i skolan och man har lite smått börjat komma igång i kroppen och huvudet. Det finns massa otroligt underbara lärare så man vet nästan inte vilka man ska välja att dansa för. Nu på torsdag har jag dock ett möte med studievägledaren på skolan och han ska ge mig tips på hur jag ska lägga upp min träning under veckorna. Nästa vecka ska jag forsätta att bara pröva så många som möjligt och försöka hitta vilka lärare och nivåer jag trivs med, men sen har de vissa krav på vilka klasser man ska ta i veckan.
Under mitt möte med studievägledaren kommer jag att välja en consentration, alltså ett huvudämne, som i mitt fall kommer vara jazz/contemporary. Varje vecka ska jag ha 5 klasser som är i min consentration, sen måste jag få in 2 balett, tre stycken klasser som får vara vad som helst från yoga till hiphop till stretching till sång, bara det inte är från min consentration och till slut får jag välja 2 klasser till som får vara exakt vad som helst. Hängde ni med? Sammanlagt är det i alla fall 12 klasser i veckan som jag får dela upp på vilka dagar jag vill. Min plan är att vara klar med mina klasser på fredag denna vecka så jag får helgen ledig!

Imorgon ska jag pröva att dansa för en balettlärare och en modern lärare som jag inte hann med förra veckan, det ska bli spännande. Jag hoppas dom är bra! Om jag orkar ska jag också dansa för en helt galen lärare som heter Murakami. Kolla upp henne på youtube, det går inte att beskriva henne med ord. Lägger nog upp en länk senare i veckan.

Sorry att jag varit dålig på att uppdatera, har inte haft internet här förrän idag, men nu ni, nu ska det bli ändring! Hörs imorn om jag hinner!

Kommentarer
Postat av: Martina

ååå Lena vad kul! ni kommer ju dansa hur mycket som helst, underbart! vad skönt att höra att ni har det bra..tänker på dig!



PUSS

2010-02-08 @ 06:09:37
Postat av: Anders

Kul att se dig på nätet igen! Var inte direkt orolig när vi inte fick några rapporter. Inga nyheter är oftas bra nyheter. Ser fram emot nya rapporter NY. Kram A

2010-02-08 @ 19:54:12
Postat av: kristin

åh najs de låter! bra, mer uppdatering! :D puss på er!

2010-02-08 @ 20:04:57
Postat av: Annika

Hittar inte Murakami, det finns en massa med det namnet, konstnärer m fl - vill gärna få länken om hon är häftig ;-)

2010-02-08 @ 23:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0