Dans V 4 på Broadway Dance Center

Måndag: Balett adv/beg - Goheen, Contemorary adv/beg - Calen
Tisdag: Vocal - Sheppard, Jazz adv/beg - Barker, Hiphop adv/beg - Luam
Onsdag: Jazzfunk adv/beg - Chio
Torsdag: Jazz adv/beg - Barker, Flexibility - vikarie (vet ej namn)
Fredag: Balett adv/beg - Goheen, Flexibility - vikarie, Jumps and Turns adv/beg - Calen
Lördag: VILA
Söndag:
VILA

Sammanfattning: 2 balett, 2 jazz, 2 contemporary, 1 hiphop, 1 jazzfunk, 1 vocal, 2 Flexibility

För den som är uppmärksam kan man räkna ut att detta bara är 11 klasser, alltså har jag inte gjort klart mitt kort som kräver 12 klasser. Då kan man lätt tro att jag varit en dålig dansare denna vecka, men jag väljer att se det tvärt om. Jag har nämligen ont i både min gamla sträckning i baksidan och i mina benhinnor så jag har bestämt mig för att jag ska ta denna helg helt ledig från dans. Istället ska jag förlänga mitt kort så jag får en extra lektion som jag kan ta när jag vill innan mitt program är slut. Bra va?


Jag har seriösa funderingar på om det här verkligen är någonting som jag vill göra på heltid. Det är fruktansvärt jobbigt att ens tänka dessa tankar, men jag börjar verkligen ifrågasätta varför jag måste ha ont hela tiden. Så fort jag börjar dansa mycket så får jag mer eller mindre ont i ryggen, baksida lår och benhinnorna. Det konstigaste är egentligen att som dansare bara accpeterar man detta, det är okej att ha lite ont, alla har ont. Jag är väldigt trött på det dock. Som sagt, mycket snurrar i huvudet på mig. Vi får väl se om jag blir något klokare eller om jag kommer hem halvgalen istället!


Kommentarer
Postat av: Mytruth

Du tror väl inte på att det finns nån dansare där ute som är helt smärtfri...

Nope, konstanta smärtor ingår i denna livsval, it's a part of the deal...



Puss

2010-02-28 @ 16:28:17
URL: http://mytruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0