Helgen som varit

Helgen har varit väldigt händelserik här borta. Började med en Fredag där jag visserligen bara tog en balett-klass, men sen tog jag mig en shoppingtur och ett besök på The Museum of Modern Art med underbara Mia som jag träffat här. Är det inte lite tragiskt att jag umgås mest med en svensk tjej när det finns människor från hela världen runtomkring mig? Men lika barn leker bäst kanske?

Lördagen spenderades med först streetjazz för underbara Joana Numata och sen en inte lika underbar jazz-klass. Jag fortsatte dagen med en lunch med en grymt rolig kanadensisk tjej och kvällen spenderades på BDC där det var elevföreställning. Efter det tog vi oss en sväng på stan och hamnade på en house-klubb i Brooklyn. Mycket bra musik, många bra dansare och bara en 12 dollars taxifärd hem till Fort Green. Man ska verkligen inte klaga helt enkelt!

Söndagen blev det en tur till China-town med Bella där vi såg lite av firandet av det kinesiska nyåret. Det var dock väldigt mycket folk så man såg inte så mycket. På kvällen tog Mia med mig på en väldigt häftig modern föreställning. Eller jag ska nästan kalla det modern breaking. Koreografen heter Bruno Beltrao, det går inte riktigt att beskriva, kanske lägger upp ett klipp från youtube senare.
Och nu är det alltså måndag igen och ännu en vecka med dans har man framför sig.



Jag har otroligt mycket funderingar över framtiden och vad jag ska göra med mig själv här borta. Jag tror man behöver vända upp och ner på sin värld och komma långt bort ifrån sin vanliga vardag ibland för att våga fundera på vad man verkligen vill.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag känner verkligen igen mig... Så fort jag kommer utanför Sverige, helst utanför Europa börjar jag filosofera över livet på allvar. Jag har kommit fram till många bra beslut ute på vift :)

2010-02-23 @ 23:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0