Let the sunshine in

Idag sken solen när jag vaknade och genast blir det i alla fall lite lättare att kliva ur sängen. Även om det fortfarande var jobbigt imorse pga snuva och en ganska orolig natts sömn. Hur som helst så har dagen idag varit något mer produktiv än gårdagen. Jag har hunnit med att plocka undan och tvätta lite här hemma, tagit mig en långdusch och målat naglarna, tagit en flexibilityclass, fått en random mans nummer mitt på gatan (vårsolen gör verkligen någonting med människor), handlat veckans mat och dessutom lagat middag åt mig själv. Jag kände att efter gårdagens choklad och glassfrossa så var det dags med lite näring till kroppen istället. Middagen bestod av pasta med pesto, stekta champinioner, fetaost och rocola, min nya favvomat för stunden. Mat som denna är allt jag äter just nu, framförallt fetaost. Jag skulle verkligen kunna leva på det, tröttnar aldrig! Just nu sitter jag och äter lite kvällsfika i form av en fruktsallad med äpple, banan och pecan-nötter och en kopp citronvatten med honung (vi har inget gott te hemma). Skillnad från igår va? Men det gäller ju att äta varierat - lika del choklad som grönsaker och frukt. Eller hur var det?

Bella funderar just nu på att förlänga en månad och komma hem i slutet på Maj istället. Främst för att få en månad till med träning inför audition till Balettakademin. Mia och Eesha tjatar på att jag också borde förlänga, men med tanke på hur mycket pengar det skulle innebära känner jag mig väldigt nöjd med mina 3 månader. Jag måste bara se till att göra det bästa av den tid jag har kvar nu så tror jag att jag kommer känna mig väldigt färdig med New York för stunden.

Kommentarer
Postat av: Jacob

hörde av Lotta att du blivit lite smått uppraggad på mataffären, skillat ;P

2010-03-17 @ 23:08:34
URL: http://poetryofjacob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0