Lördag och söndag morgon i bilder

Efter en jazz-klass på förmiddagen tog jag mig ut i vårvädret för att träffa Mio min Mia i Prospekt Park och ta en promenad där och sen ta en fika i Park Slope.



Det blev ingen tur till Brooklyn Museum eftersom det inte var gratis förrän klockan 5 och då skulle vi inte hinna i tid till inflyttningsfesten en trappa upp hos Matt och Tove. Där drack vi vin och åt "Brooklyn-pizza" (ingen förstår riktigt skillnaden, men den var god i alla fall) med en blandning av amerikaner, svenskar, indier.



Sen tog vi oss till Bleekers St för att festa lite på bar. Musiken var sådär, men det var skön stämning och vi hittade ett smak-prov-paket med svenskt general-snus på bordet vi satt vid. Hur otippad var inte det? Bilderna är mest från t-baneresan dit, men ni vet ju hur det brukar vara. Lite alkohol i kroppen, en kamera och en lite för lång t-banefärd. Då brukar bilderna bli ungefär såhär fina till slut.

Imorse vaknade vi till ännu en solig härlig dag i Brooklyn så jag och Bella gick ut för att äta lite frukost. Mest för att vårt diskmedel var slut och det fanns ingenting rent i köket så då behövde vi ändå gå ut. Men såhär mysigt blev det hur som helst.

Nu har jag köpt diskmedel, diskat och sen fastnat här framför datorn. Om en timme ska jag och Eesha röra oss mot Brooklyn Bridge för att möta upp Mia och gå över till Manhattan i solnedgången. Romantiskt va?
Som ni ser på bilderna har våren äntligen börjat smyga sig på, helt fantastiskt, jag är glad att jag inte är hemma i snön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0