Regler för allt?

Imorse gick jag upp kvart över 7 för att för en gångs skull komma i tid till Chios klass som börjar kl 9.30. Jag kom i tid trotts seg t-bana, helt otroligt! Vad tror ni händer då? Jo, självklart är klassen inställd. Detta hade jag vetat om jag varit lite uppmärksam och läst på lappar som var uppsatta i receptionen hela veckan, men nej, det hade jag inte varit. Jag tror helt enkelt inte det är meningen att jag ska ta hennes klasser. För innan idag har jag lyckats komma för sent till typ 4-5 av hennes morgonklasser pga olika förseningar i t-banan. I tisdags t.ex. kom jag ca 4 min sent efter att ha sprungit från t-banan. Man får signa in sig (ursäkta svengelskan) på klass 5 min efter start, men efter ett missförstånd med en tjej i receptionen så hade det såklart gått 1 min till och då var det kört. Jag förstår att just denna regel måste följas, för självklart ska man inte komma inramlandes för sent på klass, men det finns mycket andra regler som jag kan bli lite irriterad över. Det är som att dom finns där bara för att folk ska få chansen att bestämma över andra så ofta som möjligt. 
T.ex. i receptionen på skolan finns det en regel som säger att du inte får fylla i ditt kort vid disken. Man måste istället gå iväg två meter och skriva, sen gå tillbaka, oavsätt hur dött det är vid disken klockan 9 på morgonen. Ett annat exempel har vi idag på posten. En man bad mig och Bella flytta oss två dec för att vi stod på fel sida av ett rep och köade, inte heller här brydde han sig om att det bara var vi och en ensam man som köade. Finns det en rätt sida så måste man stå på denna rätta sida. Det jag vill komma fram till med detta klagande är att pga alla dessa regler så kan inte min kära storebror ta med sig lakritsfiskar till mig när han kommer i slutet av månaden. Det räknas såklart som mat och det är strikt förbjudet att ta med in i landet. Upprörande helt enkelt!

Dagens bilder, posten och Madison square garden mitt emot

 

och en överlycklig Lena som har en kamera att ta underbart onödiga bilder med


Kommentarer
Postat av: Y

Hahah, schnugg bild!

2010-03-06 @ 00:10:46
Postat av: Annika

Brittmarie säger att om man har lakritsfiskar eller liknande smaskigheter i stängda påsar (såna som de kommer i från fabriken) och stoppar i vanliga väskan som är incheckad så går det bra. Har hon lyckats med en massa gånger så hav hopp! Kramar

2010-03-07 @ 21:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0