Seeeeg dag

Ja, idag har jag verkligen inte gjort mycket. Det jag har gjort är att prata med fina underbara vänner över nätet på olika sätt. Det var verkligen behövligt! Efter mycket om och men blev det en date över Skype med Sara, Sandra och Helene. Innan dess hann jag prata lite med Fia på facebook och Emma kusin och extrabrorsan Marcus över msn. Även under kvällen har msn gått varmt, framförallt tillsammans med fina Lotta. Vi har spenderat kvällen(sthlm)/eftermiddagen(NY) med att längta efter den svenska underbara sommaren. Det hela resulterade i en helt fantastisk "Vår- och Sommarlista". Vi skrev helt enkelt ner allting som vi tycker att vi borde göra i vår och sommar. Planen är att, när jag kommer hem, skriva ut den och sätta upp den på kylskåpet för att varje dag påminna oss om att ta vara på just den dagen. Sen gör det ingenting om vi kanske inte hinner med eller bestämmer oss för att vi vill göra allt på listan, men hur många gånger sitter man inte där och undrar vad man ska göra en ledig dag? Hur många gånger hamnar man inte framför TV:n eller datorn i alldeles för många timmar? Det är ju lite roligt att jag gör en lista över saker jag ska göra när jag kommer hem, hur var det där med att leva i nuet? Men saken är den att här tar jag faktiskt vara på tiden mycket bättre och det är någonting som jag verkligen vill bli bättre på även hemma. Jag menar inte heller att det inte är okej att ha en dag där man inte gör någonting, för ibland behöver man verkligen det också. Precis som idag. Här är hur som helst dagens produkt, läs och bli inspirerade!                                   
                                                                                                                   

Vår- och Sommarlista


·         Fixa ordning balkangen                                                                                 

·         Ha en GRYM Välkommen-hem-Lena-fest

·         Ha en GALEN födelsedagsfest för Lotta

·         Äta på Skatan i Sundsvall

·         Gå på Grönan

·         Bli fulla på rose/fanta på balkongen

·         Dricka drinkar på SNAPS

·         Picnic i Humlegården (och andra parker i Sthlm)

·         Grilla (engångsgrill på balkongen)

·         Festa på stureplan (en gång)

·         Festa på söder (massa gånger)

·         Bada på strandbadet

·         Bada vid Tyresö slott

·         Åka till Lottas kusiner på Dalarö

·         Segla

·         Sola ute hos pappa

·         Tatuera oss

·         Hitta oss var sin man

·         Åka till Göteborg

·         Gå på Liseberg

·         Fiska

·         Roadtrip till Sundsvall

·         Gå på Gatufesten i Sundsvall

·         Äta langos

·         Spela spel när det regnar

·         Göra en ”Singing in the rain”

·         Se på gamla dansfilmer med Gene Kelly och Ginger Rodgers

·         Stränga om Lenas gitarr och spela och sjunga

·         Långa fikor på uteomhuscaféer

·         Gå ut på Soft och bli apfulla och dansa som galningar

·         Gå på soulkväll på Fashing

·         Spela minigolf

·         Spela kubb

·         Ha pyjamasparty

·         Ta långpromenader i solen (och i sommarregnet)

·         Träna

·         Kyssa någon i sommarregnet

·         Nakenbada

·         Spela fotboll, vollyboll, brännboll och dricka öl (cider för mig) i Alby

·         Åka turistbåten i Stockholm                                                                          
                                                                                                                         


Kommentarer
Postat av: Sannapanna

Jag tänker hänga med er i sommar, helt klart!

2010-03-20 @ 09:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0