Tillbaka i vardagen

Nu har jag varit hemma i en vecka och det känns nästan som att jag aldrig varit borta. Andra dagen på jobbet var det som att jag varit borta i en vecka typ, max två. Jag förstår inte riktigt att det är maj heller, för mig är det fortfarande februari i Sverige.  Sedan jag kom hem har jag jobbat alla dagar utom i måndags och jag har varit halvt sjuk hela tiden. Det gick lite för fort att komma tillbaka i vardagen, men det var ju också det jag ville antar jag.

Vad som är väldigt positivt med att vara hemma är att kunna gå hem till Sara och Sandra efter jobbet och snacka skit, mina kvällar med frugan i soffan med våra matchande pyjamasbyxor och att kunna träffa bästaste familjen. Vad som är negativt är denna eviga pengarstress, jag har tex tackat ja till ett bröllop i Linköping om några veckor och jag har varken biljett dit eller någonstans att bo. Hjälp? Jag får styra upp detta innan veckans slut. Utan pengar? Allt ordnar sig helt enkelt.

Nu har jag precis stekt pannkakor, klockan 11 på kvällen. Detta har varit en dålig dag med jobb och sen ingen ork att göra någonting alls. Men så får det vara ibland. Nya tag imorgon igen när ICA öppnar klockan 07.45 och förhoppningsvis ska jag träffa fina Martina på kvällen i hennes nya lägenhet. Lyx!




Kommentarer
Postat av: Drott

Inte rättvist! Jag vill också sitta i soffan hemma med frugorna.

2010-05-06 @ 12:02:41
Postat av: Lena

Tids nog älskling. snart snart, njut av solen där borta så länge ;)

2010-05-07 @ 11:20:31
Postat av: emma

sötaste bilden!!!!! saknar dig gulltott!!!

2010-05-08 @ 14:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0